Son yıllarda Odyoloji ve işitme engelli eğitimindeki gelişmeler ve erken cihazlanma, işitme engellilerin konuşma becerilerini geliştirmelerine imkan vermektedir. Dinleme, anlama ve konuşma eğitimlerini içeren; iyi bir işitsel eğitim süreci, konuşma becerilerini geliştirirken aynı zamanda okuma yazma ve iletişim becerilerini de arttırmaktadır.
Yeşilköy İşitme Engelliler Okulu “Ben de Konuşabilirim” (I CAN TALK TOO ) isimli Erasmus+ KA101 projesi ile öğretmenlerinin kişisel gelişimlerine katkı sağlamak, okulumuzun görünürlük ve cazibesini arttırmak, öğrencilerin kişisel, sosyal gelişimlerine ve sonraki yıllarda istihdam edilmelerine katkıda bulunmayı hedefliyor.
Okul öğretmenleri Erasmus projesi hareketlilikleri kapsamında Macaristan Budapeşte’de İşitme Engellilerde Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesi ve Odyolojik Gelişmeler konulu kurs faaliyetine katıldı. Yine okul öğretmenleri Estonya Tartu Hiie Kool işitme engelliler okulunda işbaşı gözlem faaliyetinde bulundu.
AB Erasmus projesi ile Okul öğretmenleri uluslararası eğitsel ve odyolojik gelişmeler konusunda eğitim alınarak, bu alanda yapılan çalışmalar yerinde gözlemlenmiştir. Avrupa’da yapılan çalışmalar, bilgi ve birikimler ilimizdeki özel eğitim alanındaki gelişimlere önemli fayda sağlamaktadır.
Merkezefendi Yeşilköy İşitme Engelliler Okulunun koordinatörü olduğu ikinci AB Erasmus+ projesi; “Sessiz Kodlama” (SILENT CODING); İşitme Engellilerde Robotik Kodlama Eğitimini içeren, Estonya, İspanya, Portekiz ortaklı; kısa dönemli öğretmen ve öğrenci değişiminin planlandığı içerik bakımdan özgün bir proje oldu.
İşitme engelli öğrencilerin çağın gereklerine uygun şekilde eğitim almaları, 21.yy becerileri ile donatılmaları, dijital yeterliliklerinin geliştirilmesi ve uygun şekilde istihdam edilmeleri, ayrımcılığa maruz kalmadan, mutlu bireyler olarak yaşadıkları topluma katkı sağlamaları, projenin temel önceliğini oluşturdu.
İşitme engelli okulları için büyük bir potansiyele sahip olan ve 2 yıl devam edecek olan proje ile işitme engelli okulları öğretmen ve öğrencileri, çağımızın anahtar yeterliliklerinden biri olan robotik kodlama eğitimi alıyorlar.
Proje ile derslerin daha eğlenceli hale gelmesi, öğrencilerin okula devam motivasyonunun artırılması, velilerin de katılacağı atölye faaliyetleri ile ailelerin bu konuda bilinç ve farkındalık düzeyinin artırılması, robotik kodlama alanında donanımlı ve deneyimli rol model öğretmenlerin yetiştirilmesi hedeflendi.
“Sessiz Kodlama” (SILENT CODING) Projesi sonunda öğretmen ve öğrenciler; Tinkercad Programı ve 3D yazıcı, Mindstrom EV3 programları ile okul müfredatı için ders materyalleri üretebilecek ve bunu sonraki yıllar için geliştirme imkanı bulabilecekler.
Proje ile işitme engelli öğrencilerin elde ettikleri bilgi ve deneyim akranları ile rekabet edebilme güçlerini artıracak. Ayrıca kazandıkları yeni dijital beceriler ile ortaöğretim ve yüksek öğretim kurumlarında kendilerini daha da geliştirme imkanı bulabilecekler ve bu sayede yeterlilikleri doğrultusunda uygun istihdam imkanı da bulabilecekler.