Proje Yürütücüsü Öğr. Gör. Dr. Hasret Kökten ve Proje Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Esin Turan Güllaç tarafından gerçekleştirilen proje, Türkiye’de ilk kez Denizli’de gerçekleşti. Dördüncü
sınıf öğrencilerinin beş gün boyunca katılım gösterdiği yaratıcı yazma, masal tamamlama,
akrostiş (şiir), çocuklar için felsefe, görsel sanatlar, mozaik, küçük filozoflar, yoga, orf ve
drama atölyelerinde ‘Çocuklar İçin Felsefe Pedagojisi’ ile uyarlanmış eğitimler verildi.
Atölyelerde öğrencilerden oluşan iki grup tarafından hazırlanan çalışmalar sergilenerek bu
projede yer alan eğitmenlere ve öğrencilere sertifikaları verildi. 10 Eylül’de Osman Aydın
İlkokulu öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşen kapanış törenine Eğitim Fakültesi Dekan
Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Gülözge Türköz, Pamukkale İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet
Çimen, şube müdürleri, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.
Dr. Öğr. Gör. Kökten: “Her alanın temelinde felsefe vardır.”
Proje Yürütücüsü Öğr. Gör. Hasret Kökten şunları ifade etti: “Çocuklar için felsefe pedagojisi
Türkiye’de yeni bir öğrenme yöntemidir. Projede çocuklara felsefi kavramlar üzerine
düşünme becerisi aşılamasını, sorgulamasını ve soyut becerileri geliştirme gibi olgularla
beraber eleştirel bakış açısı geliştirme, yaratıcı olabilme ve iş birlikçi olarak sistematik
düşünme becerisi kazandırma amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmanın disiplinler arası bir
çalışma olduğunu iddia etmek istiyoruz. Dolayısıyla her alanı iç içe geçirerek burada
çocuklara birçok alanda birtakım bilişsel becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz.”
Dr. Öğr. Üyesi Turan Güllaç: “Eğlenerek, eğlendirerek kendimizi hissederek öğrenmeyi
ana yaklaşımımız olarak benimsedik.”
Proje Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Esin Turan Güllaç şunları ifade etti: “Çocuklara filozofları ve
filozof tarihini anlatmak değil amacımız. Nasıl düşünebiliriz, nasıl mutlu olabiliriz, nasıl
farkındalıklarımızı geliştirebiliriz? Bu teknolojik çağda daha sakin, daha ahlaklı ve daha
anlayışlı bakış açıları geliştirmeyi amaçladık. Böylece bunlara uygun çalışmalar tasarlandı ve
bu çalışmalara farklı disiplinlerden birçok hocamız eşlik etti. Yapılan bu proje, çocuklara
umarım faydalı olmuştur.”
Etkinlik kapsamında öğrenciler atölye çalışmaları sırasında kavramlar üzerinden
gerçekleştirdikleri drama çalışmalarını sergiledi. Etkinliğin sonunda projede görev alan
öğretim üyelerine ve projeye katılan öğrencilere sertifikaları takdim edildi.
Sergi 13 Eylül tarihine kadar Eğitim Fakültesinde sergilenecek.