Merhabalar Değerli Denizlionlinehaber okuyucuları bende bundan sonra özel çocuklarımız için sizlere bilgilerimden tecrübelerimden bilgilerimi aktaracağım
Korona virüs tedbirleri kapsamında yıl sonuna kadar online bir şekilde devam edecek olan eğitim –öğretim faaliyetlerinde özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar zor durumdalar.
ÖĞRENME: Algılama, Organize etme, Depolama ve gerektiğinde bilgiyi göstermeyi içeren bilginin kazanılması işlevidir.
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ: Bu tanıma göre bilgi önce beyne ulaşmalı (girdi), sonra organize edilmeli, anlaşılmalı(bütünleme), ardından depolanmalı(bellek)ve gerektiğinde dışarı aktarılmalı yani kullanılmalıdır. Öğrenme sürecinde yaşanan bu aşamalardan birinde ya da bir kaçında bir sorun olduğunda Özel(özgül) öğrenme güçlüğü ortaya çıkar.
Özel öğrenme güçlüğü ile baş edebilmeleri için özel yöntem ve tekniklerin uygulanması gerekmektedir. Özel öğrenme güçlüğü; normal veya normal üstü zekaya sahip bireylerin, fiziksel herhangi bir problemi olmaksızın konuşma, okuma-yazma, akıl yürütme ile matematiksel işlemlerin öğrenilmesinde ve kullanılmasında yeni akademik alanda güçlük yaşamasıdır. Okuma güçlüğü (disleksi), yazma güçlüğü (disgrafi), matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) olarak tanımlanmaktadır. Standart eğitime rağmen yaşına ve zekâsına uygun okul başarısı gösteremeyen, okumayı öğrenemedikleri için “Başarısız”, yazıları düzgün olmadığı için “Beceriksiz” olarak nitelendirilen bu çocuklar yaşadıkları öğrenme bozukluğu nedeniyle okulda güçlük yaşamaktadırlar. Özel eğitime ihtiyacı olan çocukların, kendilerine özgü özellikleri, ilgileri, yetenekleri, öğrenme ihtiyaçları ve hakları bulunmaktadır. Özel öğrenme güçlüğü ile baş edebilmeleri için özel eğitim yöntem ve tekniklerinin uygulanması gerekmektedir. Bu nedenle çocukların gelişim özellikleri dikkate alınarak Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı(BEP) hazırlanmaktadır. Bu plan çerçevesinde destek eğitim alma hakkına sahip olmaktadırlar. Destek eğitim okul içinde eğitim odasında, okul dışında ise özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde gerçekleştirilmektedir. Pandemi nedeniyle okullardaki destek eğitim odalarından faydalanamayan, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde bire bir eğitimden yararlanarak eğitim ve öğrenme süreçlerine destek olunmalıdır. Özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için uzman ve bu alanda uygulanan eğitim proğramlarını uygulayabilen eğitimciler seçilmelidir.