Aydın Denizli otoyolu son durum nedir? Bakan Murat Kurum’dan açıklama geldi

İYİ Parti Aydın Milletvekili Aydın Adnan Sezgin, Aydın-Denizli otoyolu ile ilgili sorularına Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’dan cevap geldi.

DENİZLİ 01.10.2021, 16:26 01.10.2021, 16:51
Aydın Denizli otoyolu son durum nedir? Bakan Murat Kurum’dan açıklama geldi

İYİ Parti Aydın Milletvekili Aydın Adnan Sezgin, Aydın-Denizli otoyolu ile ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’a soru önergesi verdi. Yapımı devam eden söz konusu otoyolla ilgili iki bakan, İYİ Partili Sezgin’in sorularını cevapladı.

“KAÇ DÖNÜM TARIM ARAZİSİNİN KAMULAŞTIRILMASI PLANLANIYOR”

İYİ Partili Sezgin’in soru önergesinde şu ifadelere yer verdi: “Aydın-Denizli Otoyolu Projesi kapsamında toplam kaç dönüm tarım arazisinin kamulaştırılması planlanmaktadır? Otoyol projesi nedeniyle Büyük Menderes Havzası’nda ekosistemin nasıl etkileneceğine ilişkin bir etki değerlendirmesi hazırlanmış mıdır? Otoyolun tarım ve çevre üzerindeki potansiyel olumsuz etkilerini bertaraf etmeye yönelik ne gibi tedbirler alınmaktadır.?”

BAKAN KURUM CEVAP VERDİ

Milletvekili Sezgin’in soru önergesine Bakan Kurum’dan cevap geldi. Bakan Kurum, cevap yazısında şu ifadeleri kullandı: “Aydın-Denizli Otoyolu projesi ile ilgili olarak Bakanlığımızca 08.02.2017 tarihinde ‘ÇED Olumlu’ kararı verilmiştir. Karara esas Nihai ÇED Raporu’nda söz konusu alanlara ilişkin ilgili Tarım ve Orman Müdürlükleri’nin izinlerinin alınacağı taahhüt edilmiştir. Ancak güzergah boyunca kamulaştırılacak araziler ile ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan bilgi alınmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir. Büyük Menderes Grabeni içerisinde planlanan Aydın-Denizli Otoyolu projesinin Büyük Menderes Nehri ve havzasındaki olası tüm etkileri ve alınacak tedbirler Nihai ÇED Raporu’nda ayrıntılı olarak değerlendirilmiş olup konu ilgili olarak projenin ÇED sürecinde İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu (İDK) üyesi, DSİ Genel Müdürlüğü ve ilgili diğer kurumların uygun görüşleri alınmıştır. Otoyolun tarım ve çevre üzerindeki tüm etkileri ve alınacak tedbirler Nihai ÇED Raporu’nda ayrıntılı olarak değerlendirilmiş olup yapılan değerlendirmeler ile alınacak önlemlerin yeterli olduğuna dair, projenin İDK üyesi Tarım ve Orman İl Müdürlükleri ile ilgili diğer kurumların uygun görüşleri alınmıştır. 08.02.2017 tarihinde ÇED olumlu kararı verilen Aydın-Denizli otoyolu projesine esas Nihai ÇED Raporu’nda yer alan tüm önlem ve tedbirler Karayolları Genel Müdürlüğü’nün taahhüdü alınmıştır.”

“ÇED OLUMLU KARARI ALINDI”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, konuyla ilgili cevap yazısı şu şekilde devam etti: “Yap-İşlet-Devret Modeli ile ihalesi 03.07.2020 tarihinde yapılmış olan 140 kilometrelik otoyol ve 23 kilometrelik bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 kilometre uzunluğundaki Aydın-Denizli Otoyol Projesi’nin yapım çalışmaları devam etmektedir. Proje için 18.07.2017 tarih ve 2017/T-10 sayılı YPK kararı ve ÇED olumlu kararı alınmıştır. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen otoyol yatırımlarında çalışmalar titizlikle yürütülmekte ve en uygun mühendislik çözümlerinin hayata geçirilmesine azami önem verilmektedir. Tüm otoyol güzergahlarında olduğu gibi Aydın-Denizli Otoyol güzergahı belirlenirken de yapım, bakım, işletme maliyetleri, otoyolun geometrik standartları ve konforu, çevresel ve tarihi açıdan önem arz eden alanların korunması, tarım alanlarının korunması, maden sahaların mevcudiyeti, jeolojik-jeoteknik açıdan kritik görülen kesimler, otoyolun hizmet edeceği trafik ve gelecekte planlanan diğer otoyol ağlarıyla etkileşimi gibi kriterler dikkate alınmıştır.”

“ÇALIŞMALAR TİTİZLİKLE YÜRÜTÜLÜYOR”

Bakan Karaismailoğlu, cevap yazısını şu şekilde tamamladı: “Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen otoyol yatırımlarında çalışmalar titizlikle yürütülmekte ve en uygun mühendislik çözümlerinin hayata geçirilmesine azami önem verilmektedir. Tüm otoyol güzergahlarında olduğu gibi Aydın-Denizli Otoyolu güzergahı belirlenirken de yapım, bakım, işletme maliyetleri, otoyolun geometrik standartları ve konforu, çevresel ve tarihi açıdan önem arz eden alanların korunması, tarım alanlarının korunması, maden sahaların mevcudiyeti, jeolojik-jeoteknik açıdan kritik görülen kesimler, otoyolun hizmet edeceği trafik ve gelecekte planlanan diğer otoyol ağlarıyla etkileşimi gibi kriterler dikkate alınmıştır.”

Yorumlar (0)
17
kapalı
Namaz Vakti 24 Kasım 2024
İmsak 06:21
Güneş 07:46
Öğle 12:55
İkindi 15:32
Akşam 17:54
Yatsı 19:14
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 12 34
2. Fenerbahçe 12 29
3. Samsunspor 13 26
4. Eyüpspor 13 22
5. Göztepe 12 21
6. Beşiktaş 12 21
7. Sivasspor 13 18
8. Başakşehir 12 16
9. Rizespor 12 16
10. Gaziantep FK 12 15
11. Kasımpasa 13 15
12. Konyaspor 13 15
13. Antalyaspor 12 14
14. Trabzonspor 11 12
15. Kayserispor 12 12
16. Alanyaspor 12 11
17. Bodrumspor 13 11
18. Hatayspor 12 7
19. A.Demirspor 11 2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 13 26
2. Bandırmaspor 13 25
3. Karagümrük 13 24
4. Erzurumspor 13 22
5. Igdir FK 12 21
6. Boluspor 13 21
7. Ahlatçı Çorum FK 13 20
8. Ankaragücü 13 19
9. Esenler Erokspor 13 18
10. Keçiörengücü 13 18
11. Şanlıurfaspor 13 18
12. Ümraniye 13 18
13. Gençlerbirliği 13 18
14. Pendikspor 13 18
15. İstanbulspor 13 17
16. Manisa FK 13 17
17. Amed Sportif 12 14
18. Sakaryaspor 13 14
19. Adanaspor 13 8
20. Yeni Malatyaspor 13 -3
Takımlar O P
1. Liverpool 12 31
2. M.City 12 23
3. Chelsea 12 22
4. Arsenal 12 22
5. Brighton 12 22
6. Tottenham 12 19
7. Nottingham Forest 12 19
8. Aston Villa 12 19
9. Newcastle 11 18
10. Fulham 12 18
11. Brentford 12 17
12. M. United 12 16
13. Bournemouth 12 15
14. West Ham United 11 12
15. Everton 12 11
16. Leicester City 12 10
17. Wolves 12 9
18. Ipswich Town 12 9
19. Crystal Palace 12 8
20. Southampton 12 4
Takımlar O P
1. Barcelona 14 34
2. Real Madrid 13 30
3. Atletico Madrid 14 29
4. Villarreal 13 25
5. Osasuna 14 22
6. Girona 14 21
7. Mallorca 14 21
8. Athletic Bilbao 13 20
9. Real Betis 14 20
10. Real Sociedad 13 18
11. Celta Vigo 14 18
12. Sevilla 14 18
13. Rayo Vallecano 13 16
14. Leganes 14 14
15. Getafe 14 13
16. Deportivo Alaves 14 13
17. Las Palmas 14 12
18. Valencia 12 10
19. Espanyol 13 10
20. Real Valladolid 14 9